Szeretettel köszöntelek a VILLÁMCSŐDÜLET közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz ÉS maris hozzáférhetsz ÉS hozzászólhatsz a tartalmakhoz , beszélgethetsz a többiekkel , feltölthetsz , fórumozhatsz , blogolhatsz , stb .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VILLÁMCSŐDÜLET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VILLÁMCSŐDÜLET közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz ÉS maris hozzáférhetsz ÉS hozzászólhatsz a tartalmakhoz , beszélgethetsz a többiekkel , feltölthetsz , fórumozhatsz , blogolhatsz , stb .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VILLÁMCSŐDÜLET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VILLÁMCSŐDÜLET közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz ÉS maris hozzáférhetsz ÉS hozzászólhatsz a tartalmakhoz , beszélgethetsz a többiekkel , feltölthetsz , fórumozhatsz , blogolhatsz , stb .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VILLÁMCSŐDÜLET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VILLÁMCSŐDÜLET közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz ÉS maris hozzáférhetsz ÉS hozzászólhatsz a tartalmakhoz , beszélgethetsz a többiekkel , feltölthetsz , fórumozhatsz , blogolhatsz , stb .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VILLÁMCSŐDÜLET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Essen most pár szó a flash mobokról, és hasznosításukról a marketing területén. A flash mobnak vannak íratlan szabályai, amiket érdemes betartanunk. De pontosan mi is ez? A magyar megfelelője a kifejezésnek „villámcsődület”, és eredetileg egy hirtelenszerű csoportosulás, aminek tagjai egy publikus helyen valami meghökkentő dolgot tesznek, aztán mintha mi sem történt volna, továbbállnak. Az első flash mob New Yorkban, 2003-ban zajlott le, utána már az egész világon elterjedt. Magyarországon az első szintén 2003-ban, a Deák téren volt, amikor a templomi harangszó alatt az emberek kinyitották esernyőiket, bár az idő derűs volt. A legnépszerűbbek a párnacsaták, a dermedés, és a tánc. A lehetőségek határtalanok, csak a fantáziára és a kreativitásra van bízva, milyen villámcsődületet szervezünk.
Csináljuk!
Első lépésként határozzuk meg mi a célunk. Lehet az termék/szolgáltatás népszerűsítése, egy promotáló esemény, stb. Ha megvan a cél, jöhet a történés. Lehetőleg olyat találjunk ki, ami a vállalati arculatunkhoz passzol, tehát ha egy komoly üzenetet akarunk közvetíteni, akkor az eseményt ne vicceljünk el. Ezután keressünk egy helyszínt, ami alkalmas a lebonyolításra. Mindenképpen legyen nyilvános és forgalmas. Az időpontnál ugyanez a helyzet: ha egy vonatpályaudvar a helyszín, akkor a legforgalmasabb időszakot jelöljük ki.
Toborzás
Marketing céloknál csak munkatársakat válasszunk, belső embereket, akik értik az üzenet lényegét, akiknek érdeke, hogy jól sikerüljön. Külsősöket nem biztos, hogy érdemes bevonni, de ezt cége válogatja. A toborzás valamelyest legyen titkos, tehát kör e-mailt használjunk, ne cégünk honlapjára tegyük ki a felhívást. Maximum a vállalat belső intranetét használjuk, de jelöljük meg a résztvevő limitet, mert nem célszerű a „minél többen vagyunk, annál jobb lesz” elv. A titkosság azért fontos, hogy a média ne fogjon szagot. Belső embereket kérjünk fel videózni, az elkészült videót pedig felhasználhatjuk reklámfilmként a televízióba, vagy videómegosztó oldalakra tehetjük fel. Persze megspórolhatjuk magunknak a fáradtságot, ha odacsődítjük a tévét is, de jobb arra vigyázni, hogy ne süljön el rosszul a dolog.
Bakik
Az előzetes infószivárogtatást inkább kerüljük, mert belesülhetünk a produkcióba. Például nem jön el annyi ember, ahánnyal meg volt beszélve, így nevetségesen kicsi lehet a létszám, vagy a helyszínen fejetlenség is lehet, hogy az emberek nem találják meg egymást, esetleg a produkcióba becsusszan néhány kivitelezési probléma. Mindezzel csak lejáratnánk magunkat.
Ahogy mi csináltuk
Egy hetes tervezés-szervezés után 40 ember gyűlt össze népszerűsíteni a Twittert. A helyszínen rögtön problémába ütköztünk, mivel a tervezett bevásárló központ helyett az aluljáróban volt csak lehetőség kivitelezni a dolgot. Az alap koncepció szerint fehér pólóban, hátán a „kövess minket twitteren” jelmondattal két percre megdermedünk. Fél óra taktikai megbeszélés után végre megindultunk, elhangzott a vezényszó, és mindannyian lefagytunk az aluljáró közepén. A legnagyobb nehézséget számunkra a hideg okozta, egy szál pólóban amúgy is furcsán néztünk ki a sok kabátos járókelő között, szóval már ezzel is kisebb feltűnést keltettünk. Az akció után hirtelen szétszéledtünk, aztán vissza a kiindulási helyre, és irány egy másik helyszín. Az eseményt több kamera rögzítette.
A dermedéssel kapcsolatban legyen alap dolog, hogy mindenki saját maga meghatározza, milyen pózt fog felvenni, mert azt meghatározott ideig tartania kell, kerülni kell a szemkontaktust, és figyelmen kívül kell hagyni az összes beszólást, kuncogást és egyebet, amit a szemlélők produkálnak. Konkrét beállás, amit semmikép se vegyél fel: ne tégy úgy, mintha egy szendvicset majszolnál, mert a nyál a szádban idegesítően össze fog folyni, és nyelned kell. Az ivással az a probléma, hogy pár percig a levegőben kell tartanod a poharat, és a végére nem fogod már érezni a karodat. A fél lábon állás, illetve bármilyen akciódús állapot is csak annak ajánlott, aki mozgás nélkül képes végigcsinálni. Könnyen kivitelezhető az orrfújás, táskában matatás, telefonálás, cipőfűzőkötés. Ezek azok, amiket én is megtanultam, de arra is rájöttem, hogy nehéz percekig mozdulatlannak lenni, miközben körülöttem az élet megy tovább.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Flash MOB
Fash mob
Fura dolog történt a Blahán - nézze csak!
Áll az alku Flash mob –